آیا می توان در دستگاه بخور سرد از اسانس استفاده کرد؟

آیا می توان در دستگاه بخور سرد از اسانس استفاده کرد؟

اغلب افراد در مورد اضافه کردن اسانس به دستگاه بخور خود سوال دارند. آیا اضافه کردن به دستگاه بخور مزایای استفاده از آن را افزایش می دهد و یا خطراتی به دنبال دارد؟ چگونه اسانس را به دستگاه بخور خود اضافه کنیم؟

توجه به این نکته ضروری است که برای دستگاه های بخور سرد اضافه کردن اسانس اصلا توصیه نمی شود. منظور اضافه کردن اسانس به داخل آب دستگاه است. به هیچ عنوان نباید داخل آب دستگاه بخور سرد اسانس اضافه کرد. هرگز.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک با فرکانس، آب را مرتعش می سازد و آن را به سمت خروجی دستگاه هدایت می کند. زمانی که آب دارای اسانس باشد، این فرکانس برای ارتعاش آن کافی نیست و به موتور دستگاه فشار وارد می شود و در نتیجه دستگاه دچار آسیب می شود. در بخور های گرم یا داغ نیز با وجود این که از گرما برای تبخیر آب استفاده می کنند باز هم اضافه کردن اسانس باعث می شود دمای دستگاه بالاتر رود و همین امر موجب می شود طول عمر مفید دستگاه کاهش یابد.علاوه بر آن خطر سوختگی با دستگاه بخور نیز افزایش می یابد.

شما تنها می توانید در دستگاه های بخوری که محفظه جداگانه ای برای اسانس دارند، از اسانس استفاده کنید. زیرا در این نوع از دستگاه های بخور، محفظه اسانس در مسیر بخار دستگاه قرار می گیرد و نیازی به اضافه شدن به آب ندارد. به طور کلی ریختن اسانس به درون آب دستگاه بخور، عمر مفید آن را کم می کند. بنابراین بهتر است تا جای ممکن از اسانس استفاده ننمایید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است از آب تصفیه شده یا آب بدون املاح برای پر کردن دستگاه بخور استفاده نمایید. اگر آب بدون املاح در دسترس ندارید و آب شما املاح زیادی دارد می توانید در دستگاه فیلتر آب قرار دهید. البته برخی از دستگاه های بخور این فیلتر ار بر روی خود دارند و نیازی به خرید جداگانه آن نیست.

زمانی که آب شما املاح زیادی داشته باشد، این املاح زمانی که تبخیر می شوند به صورت ذرات معلق در هوا پراکنده می شوند.

منوی اصلی