بخور صورت چه تاثیری بر جوانسازی و سلامت پوست دارد؟

بخور صورت چه تاثیری بر جوانسازی و سلامت پوست دارد؟

بخور صورت یکی از کارهای ساده‌ایست که می‌توانید به شکل روتین و منظم انجام دهید و ضمن این که سلامت و شادابی رابه پوستتان هدیه می‌دهید با روند پیری پوست هم مبارزه کنید. هم بخور گرم و هم بخور سرد مزایای فوق‌العاده‌ای برای پوست صورت شما دارند. دستگاه‌های بخار‌ساز هم از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و روند بخور صورت را ساده‌تر کنید.

بخور صورت چه تاثیری بر جوانسازی و سلامت پوست دارد؟

فواید بخور سرد برای پوست صورت

  • بخور سرد احتمال افتادگی پوست را کمتر کرده و الاسیسیته پوست را افزایش می‌دهد. افتادگی پوست عارضه‌ایست که با افزایش سن رخ می‌دهد و بخور سرد یکی از درمان های موثریست که می‌تواند این روند را کندتر کرده و قابلیت ارتجاعی یا الاسیسیته پوست را افزایش دهد.

  • بخور سرد منافذ باز شما را کوچک‌تر می‌کند و ظاهر یکدست‌تری به پوست صورت شما می‌دهد. به همین جهت پس از شستن پوست با آب گرم، استحمام یا بخور گرم بهترین کار استفاده از بخور سرد است تا مناف پوستتان به خوبی بسته شوند.

  • بخور سرد لکه‌های قرمز و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد و پوست شما ظاهری یک‌دست‌تر و شفاف‌تر پیدا می‌کند.

  • آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای بخور سرد است. فاکتورهای آب‌دوست سلول‌های پوست در بخار و مه سردی که به آن برخورد می‌کند فعال‌تر شده و پوست به شکل عمقی رطوبت‌رسانی می‌شود.

بخور صورت چه تاثیری بر جوانسازی و سلامت پوست دارد؟

فواید و تاثیر بخور در پوست

خاصیت آرام بخشی

پاکسازی پوست

بخور صورت برای کاهش جوش و آکنه

خاصیت آبرسان

افزایش خاصیت درمانی داروهای پوستی

بهبود گردش خون

تحریک کلاژن سازی پوست

کاهش جوش های سرسیاه

 

 

هر چند وقت یک‌بار پوست صورت را بخور دهیم؟

بخور گرم را نباید به صورت روزانه انجام دهید، چراکه منافذ باز صورت دیگر فرصت بسته شدن را پیدا نمی‌کنند و ممکن است دچار آکنه شوید و یا پوستتان تحریک و ملتهب شود. هفته ای یک یا دو بار بخور گرم صورت برایتان کافی است، اما بخور سرد را به طور روزانه هم می‌توانید استفاده کنید.

دستگاه‌های بخور سرد

 

بخور صورت چه تاثیری بر جوانسازی و سلامت پوست دارد؟

کلام آخر

در انتها باید به شما بگوییم که روش های مراقبت زیبایی بسیاری برای مراقبت از پوست شما وجود دارد که بخور دادن صورت یکی از کم هزینه و کم دردسرترین آن هاست.

امید داریم که پس از مطالعه این مطلب به فواید بخور صورت پی ببرید و از آن برای حفظ شادابی پوست خود استفاده نمایید.

سوالات متداول در زمینه فواید بخور صورت

تفاوت بخور سرد و گرم چیست؟

بارزترین تفاوت بین بخور سرد و گرم درجه حرارت آن هاست. بخور سرد برای فصل های گرم و بخور گرم برای فصل های سرد مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ما در سایت میس و مستر مراجعه کنید.

فواید بخور برای صورت چیست؟

بخور دادن برای پوست صورت فواید بسیاری دارد. برای آشنایی با این فواید و همچنین آشنایی با انواع مختلف بخورهای گیاهی می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

بخور صورت برای چه نوع پوستی مناسب است؟

بخور صورت به همه انواع پوست توصیه شده است اما مدت زمان استفاده از آن برای پوست های مختلف، متفاوت است. برای پوست چرب و حساس 7 دقیقه، پوست نرمال 10 دقیقه و پوست خشک 15 دقیقه بخور کافی است.

 

منوی اصلی