علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

چطور بخاری برقی را عیب یابی کنیم؟

بخاری برقی یک وسیله گرمایشی است که در فصول سرد سال، معمولا در محیط‌های کاری و یا در منازلی که سیستم گرمایشی مطلوبی ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. عیب یابی بخاری برقی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. اگر شما مهارت لازم را در این زمینه داشته باشید، می‌توانید خود به تعمیر بخاری برقی منزل و یا محل کارتان بپردازید و در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنید.

امروز قصد داریم برخی از مشکلات رایج در انواع بخاری برقی را بررسی کنیم. قبل از بررسی و عیب یابی بخاری برقی باید ابتدا بدانیم قطعات اصلی بخاری برقی چیست و یک بخاری برقی از چه اجزایی تشکیل شده است، سپس به بررسی عیب‌های رایج در بخاری برقی بپردازیم.

 

 

مشکلات رایج بخاری برقی

ترموستات بخاری برقی خراب شده است!

علائمی که نشان می‌دهد ترموستات بخاری برقی خراب شده عبارتند از:

  1. بخاری برقی اصلا روشن نمی‌شود.
  2. بخاری برقی روشن می‌شود ولی باد گرم ندارد.
  3. بخاری برقی روشن شده و پس از مدت کوتاهی دوباره خاموش می‌شود.

در این شرایط باید این احتمال را بدهید که ممکن است، ترموستات بخاری برقی خراب شده است!

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

علت روشن نشدن بخاری برقی

ترموستات برقی یکی از اجزای ساختار بخاری برقی فن‌دار است.

فن بخاری برقی معیوب شده است!

فن یکی از اجزای ساختار بخاری برقی فن‌دار است. در عیب یابی بخاری برقی اگر فن معیوب شده باشد، معمولا چند حالت دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  1. فن بخاری برقی اصلا روشن نمی‌شود که در این شرایط امکان دارد فن سوخته باشد و یا مشکل از کلید چندحالته بخاری باشد.
  2. فن نیم سوز شده‌است. در این حالت گرمای بخاری ممکن است کم شده‌باشد.

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!عایق بین المنت از بین رفته است!

گاهی متوجه می‌شوید که بدنه بخاری برقی برق دارد اما بخاری گرما تولید نمی‌کند. در این شرایط معمولا عایق بین المنت و بدنه از بین رفته‌است که باید تعویض شود. عایق بین المنت و بدنه از جنس چینی است و برای قرار گرفتن پایه‌های المنت بر روی بخاری استفاده می‌شود. عایق‌های چینی علاوه بر خاصیت عایق بودن، مقاومت حرارتی خوبی نیز دارند.زمانیکه عایق بین المنت از بین می‌رود، بدنه بخاری برق دارد، ولی بخاری گرما تولید نمی‌کند. همانطور که قبلا هم اشاره شد، در این شرایط باید آن را تعوض کنید.

المنت قطع شده است!

در عیب یابی بخاری برقی گاهی المنت بخاری به صورت کامل قطع می‌شود.

علائم قطعی المنت

  1. فن روشن می‌شود ولی گرما ندارد، یکی از مشکلات می‌تواند قطعی المنت باشد
  2. ریختن مقدار زیادی آب بروی بخاری برقی باعث می‌شود، هرسه المنت به صورت یکجا خراب ‌شوند.
  3. زمانیکه به بخاری برقی ضربه شدیدی وارد شده باشد.

در شرایط اشاره شده ضمن رعایت کامل نکات ایمنی المنت‌ها را تعویض کنید. به یاد داشته باشید هرگز نقاط پاره شده در المنت را به یکدیگر گره نزنید. چون در همان نقاط مقاومت افزایش یافته و حرارت در این قسمت‌ها بالا می‌رود و دوباره نقطه اتصال‌ها قطع می‌شوند.اگر مقدار زیادی آب روی بخاری ریخت و یا ضربه شدیدی به آن وارد شده باشد، در عیب یابی بخاری برقی اول از همه سراغ المنت‌ها بروید.

 

بوی بد بخاری برقی

در بوی بد بخاری برقی دلایل زیادی وجود دارد. چند نمونه از دلایل آن را در پایین شرح داده ایم:

۱.مشکلات داخلی که از سوختن یا خرابی قطعات بروز میکند.
۲.افتادن یک شئ خارجی روی آن که با سوختش بوی بدی را در محیط ساطع کرده است.
در صورت وجود بوی بد لازم است کارهای انجام دهید که در زیر به آن میپردازیم.
در صورتی که بوی بد از بخاری برقی شما خارج شد سریع آن را بررسی کنید و در صورت وجود شئ خارجی روی آن، دستگاه را خاموش کنید و آن را تمیز کنید.

اما در صورتی که هیچ شئ خارجی روی آن نبود باید دستگاه را خاموش کرده و قطعات داخلی آن را بررسی کنید و هر کدام از آنها که خراب بود، آن را تعویض کنید. برای تعویض و تعمیر میتوانید با کارشناس تعمیر بخاری برقی در محل تماس بگیرید.

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

معایب هیتر برقی نیز شبیه به معایب بخاری برقی است.

به صورت کلی از مجموع معایب هیتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. گرم نکردن محیطهای بزرگ

۲. آتش سوزی در زمانی که ترموستات آن از کار میافتد

۳. هزینه بالا به علت مصرف بالای انرژی الکتریکی

 

مزایای بخاری برقی

با شروع فصل پاییز و زمستان، مردم به دنبال وسایل گرمایشی مختلف برای گرم کردن محل کار یا زندگی خود هستند. به همین دلیل طبق فضا و بودجه ای که در اختیار دارند سیستم گرمایشی موردنظرشان را تهیه می کنند.بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی ساده، کوچک و قابل حمل است که قابلیت جابجایی دارد. همچنین شما می توانید در هر مکانی آن را قرار دهید.

بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی پرکاربرد است که برق را تبدیل به گرما می کند. این مدل بخاری با کمک المنت هایی که دارد، گرما را پخش می کند و محیط موردنظر شما را گرم می کند. این وسیله یک مقاومت الکتریکی برای گرم کردن دارد و مصرف این بخاری یا سوخت آن، برق شهری است. بخاری برقی بسیار پرکاربرد است اما مصرف برق آن بالاست. به همین دلیل مردم به دنبال بخاری برقی کم مصرف هستند تا علاوه بر گرم کردن محیط، در هزینه برق نیز صرفه جویی کنند.

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

بخاری برقی چه مزایایی دارد؟

بخاری برقی مزایای بسیار زیادی دارد برای مثال کوچک و قابل حمل است. به راحتی می‌توانید آن را در مکان های مختلف استفاده کنید. همچنین قابلیت خاموش شدن خودکار دارد. یعنی اگر فضای شما خیلی گرم یا سرد شود به صورت خودکار خاموش یا روشن می شود. خانه را بیش از حد گرم نمی کند بلکه در یک دمای متعادل نگه می دارد. بخاری برقی نیازی به نصب دودکش ندارد چون گاز منوکسید کربن تولید نمی کند و دود ندارد پس تمیزتر است. همچنین نیازی به استفاده از دودکش یا لوله بخاری ندارید. ایمنی این دستگاه نیز بسیار بالاست چون سوخت بخاری برقی، برق شهری است پس امکان گازگرفتگی وجود ندارد. به همین خاطر با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

چگونه یک بخاری برقی کم مصرف را انتخاب کنیم؟

برای خرید بخاری برقی کم مصرف باید به برچسب انرژی آن دقت کنید. بخاری های برقی موجود در بازار معمولا گرید بین A  تا G  دارند اما رده انرژی بخاری برقی کم مصرف A  یا  B  است پس هنگام خرید بخاری به برچسب انرژی آن دقت کنید تا در مصرف انرژی شما صرفه جویی شود. امینت بخاری برقی، میزان حرارتی که تولید می کند، تایمر و… نیز می تواند از نکاتی باشد که لازم است علاوه بر مصرف انرژی بخاری برقی، به آن ها دقت کنید.

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

همچنین هرچقدر توان یا میزان توان مصرفی دستگاه شما بیشتر باشد، قطعا مصرف بخاری برقی نیز بالاتر است و هزینه برق شما افزایش می یابد. شما برای هر ده متر فضا، یک بخاری برقی با توان ۱۰۰۰ نیاز دارید. یعنی اگر فضای شما ۵۰ متر است باید یک بخاری برقی با توان ۵۰۰۰ وات تهیه کنید.

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی کم مصرف باید بدانید

  1. برای انتخاب یک بخاری برقی باید دقت کنید، بخاری برقی که می خواهید بخرید قابلیت تنظیم دما داشته باشد. تا بتوانید میزان گرمای آن را کنترل کنید.

  2. میزان امنیت و ایمنی بخاری برقی بسیار مهم است. یک بخاری برقی کم مصرف بخرید که ترموستات داشته باشد. در صورت گرم شدن بیش از حد محیط یا المنت، به صورت اتوماتیک خاموش شود. تا هم دمای خانه تنظیم شود و هم از آتش سوزی جلوگیری کند.

علت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!!

3.ریموت کنترل یکی دیگر از مزایای برخی از بخاری های برقی است که امکان کنترل از راه دور را برای شما فراهم می کند.

4-مصرف بخاری برقی و رده انرژی آن را بررسی کنید. بخاری برقی انتخاب کنید که رده انرژی آن A  یا  B  باشد.

در هنگام خرید بخاری برقی ضرورت دارد مدلی انتخاب شود که مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی باشد.باید انتخابی دقیق و متناسب با نیاز باشد تا در مصرف برق و هزینه ها صرفه جویی شود.

سخن آخر

 

شما برای مشاهده محصولات دیگر نیز میتوانید بهعلت روشن نشدن بخاری برقی!!!!!!! صفحه اصلی فروشگاه مراجعه کنید و اطلاعات محصول را مشاهده و خرید خود را انجام دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

منوی اصلی