کرسی برقی کم مصرف

کرسی برقی کم مصرف

کرسی درفرهنگ ایران چه جایگاهی دارد؟

در سنت و فرهنگ ایران جایگاه کرسی خیلی برتر و فراتر از نقش آن برای گرم کردن است؛ کرسی در فرهنگ سنتی ایران جزو لوازم نوستالژیک و خاطره انگیز بوده که به دلیل حرارت زیر آن افراد خانواده دور آن جمع شده و با تعریف کردن خاطرات دلچسب گرد هم در می آیند و محیط خانواده محیطی صمیمی وباصفا میباشد.

کرسی برقی پیراسته مدل 2000

پیراسته یکی از قدیمی ترین بخاری های برقی موجود در بازار است ، این محصول دارای دو المنت سرامیکی است، اتوماتیک است و نشان استاندارد دارد. این کرسی ۱۰۰۰ وات توان دارد و به عنوان یک بخاری برقی کوچک هم می توان از آن استفاده کرد.

کرسی برقی کم مصرف

 

کرسی برقی کم مصرف

 

انواع المنت بخاری های برقی

کرسی های برقی اکثرا با توان مصرفی کم تولید می شوند و انواع مختلفی دارند؛ برخی از المنت های سرامیکی استفاده می کنند برخی از المنت فلزی و برخی المنت های هالوژنی که هر کدام مزایای مخصوص به خود را دارند؛ المنت های سفالی دیر تر سرد می شوند ولی در عوض شکننده هستند.

نمونه ی یک المنت سفالی برای کرسی و بخاری برقی

المنت های شیشه ای هالوژنی زود گرم می شوند ولی این المنت ها هم شکننده هستند.

کرسی برقی کم مصرف

نمونه ی یک المنت شیشه ای برای کرسی و بخاری برقی

کرسی برقی کم مصرف

نمونه المنت فلزی برای کرسی و بخاری برقی

المنته های فلزی دیر تر گرم می شوند ولی در عوض عمر بالایی دارند.

انواع کرسی برقی و بخاری برقی  در فروشگاه موجود میباشد.

مزایای کرسی برقی

امروزه وجود برق باعث روشنایی منازل شده و نیز موضوعی عادی برای امروزی هاست؛ برای استفاده از کرسی میتوان با زدن کابل منقل برقی به پریز برق و روشن کردن آن از گرمای حاصل در زیر کرسی استفاده کرد.

با پیدایش برق در منازل کم کم منقل های زغالی جای خود را به اجاق ها و منقل های برقی داده که این منقل ها (بخاری برقی) جنسی آجر نسوز داشتند که با چند المنت درون آن تعبیه شده بود.

منقل های برقی در ابتدا بدون محافظ بودند که با گذشت زمان و خطراتی که به وجود آمد رفته رفته پیشرفته تر شده و با شبکه های طوری پوشیده شد و خطر استفاده از آن کاهش یافت.

برتری های کرسی برقی نسبت به کرسی زغالی

  1. احتمال خفگی با گاز مونوکسید کربن در کرسی زغالی به دلیل نیم سوز شدن زغال و احتمال دودی شدن آن
  2. احتمال فرو رفتن پا در زغال و ایجاد سوختگی
  3. عدم درسترسی به چوب یا منقل امروزه در شهر های بزرگ
  4. عدم تنظیم دمای درون کرسی با کرسی زغالی

تاثیر کرسی برقی برای درمان بیماری و کارایی بدن

استفاده از کرسی از زمان های قدیم رایج بوده و امروزه نیز استفاده از کرسی های برقی که جایگزین کرسی های قدیم شده اند تاثیر زیادی در بهبود کارکرد بدن و نیز باعث پیش گیری از تاثیر سردی و رطوبت به بدن می شود.

در فصول سرد سال بخصوص زمستان تاکید میشود با گرم نگه داشتن اعضای بدن به خصوص کمر و پاها از بروز سکته و بیماری های دیگر مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید که بهترین روش برای گرم نگه داشتن استفاده از بخاری برقی است که مانع از نفوذ سرما می شود.

امروزه با استفاده از منقل های برقی میتوان با ایجاد محیطی گرم برای پاها و دست ها سلامت اعضای داخلی بدن را تضمین کرد زیرا دست ها و پاها در سلامت اعضای داخلی بدن نقش موثری دارد.

 

در زمان خرید کرسی توجه داشته باشید از نوع ترموستات دار آن را خریداری کنید که دما را کنترل کرده و از سوختن پتوی کرسی جلوگیری می‌کند. کرسی‌های لامپی از نمونه‌های کرسی‌های المنتی بهتر هستند

منوی اصلی