راهنمای خرید حشره کش

راهنمای خرید حشره کش

از گذشته های دور تا کنون حشرات به شکل های مختلف در زندگی انسان نقش داشته اند و می توان گفت حشرات موذی یکی از معضلات های جدایی ناپذیر زندگی انسانی بودند و هستند. حشرات موذی علاوه بر آلوده کردن محیط و انتقال برخی از عوامل بیماری زا به انسان ، در بعضی از موارد انسان ها را نیش می زنند. انسان ها همواره به دنبال راه هایی بودند که از شر حشرات مزاحم و موذی خلاص شوند اما در نهایت همیشه این حشرات هستند که می توانند با حضور خود در خانه های ما انسان ها ایجاد مزاحمت کنند و در واقع پیروز جنگ بین انسان ها و حشرات را همیشه حشرات پیروز می شدند. در جامعه امروزی تقریبا می توان گفت که با استفاده زیاد مواد شیمیایی از تعداد حشرات مضر کاسته  شده است، اما میدانیم و می بینیم که همچنان حشرات در فعالیت در محیط زیست انسان هستند.

یکی از حشراتی که با آنها بسیار سر و کله میزنیم پشه ها هستند. پشه ها انواع مختلف دارند و یکی از سمج ترین و مقاوم ترین حشرات هستند. در واقع پشه ها حامل مقدار زیادی میکروب نیز هستند و به هرکجا وارد شوند با خود میکروب میبرند و افرادی که در آن مکان حضور دارند را با خطر ابتلا به بیماری های مختلف رو به رو می کنند. پشه ها نیز انواع مختلفی دارند و یکی از انواع بسیار مضر و نام آشنای آن می توان مالاریا را نام برد که همه ما حداقل یک بار نام آن را شنیده ایم. سوسک ها نیز دیگر حشرات موذی و مزاحم هستند که همواره با ظاهر چندش آور خود ، آرامش را از زندگی ما سلب کرده اند. برخی از افراد که به بیماری فوبیای حشرات موذی مبتلا هستند ، گاهی بسیار از این موجودات می ترسند.

 در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید حشره کش ها را به شما معرفی کنیم. چنانچه قصد خرید حشره کش را دارید ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع حشره کش ها

 حشره کش ها به دو نوع اصلی تقسیم می شوند ، حشره کش های خانگی و حشره کش های کشاورزی که ما در این مقاله به معرفی حشره کش های خانگی می پردازیم.

حشره کش های خانگی نیز خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از حشره کش های شیمیایی ، حشره کش های راکتی و حشره کش های برقی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  • حشره کش های شیمیایی

 اسپری حشره کش، پودر حشره کش ، حشره کش های مایع ، اسپری های حشره کش بدون بو ، حشره کش ترکیبی ، چسب حشره کش و … انواعی از حشره کش های شیمیایی هستند.

هر کدام از حشره کش های گفته شده ویژگی هایی دارند ، به عنوان مثال اسپری ها از قدرتمند ترین و کارآمد ترین حشره کش های موجود هستند و به سرعت می توانند حشره های مشخص (مرتبط با نوع اسپری) را از پا در آورند. البته این نوع حشره کش ها از مضر ترین حشره کش ها هم برای ما به شمار می آیند. در هنگام استفاده از حشره کش به صورت اسپری باید مراقب باشیم که خودمان را قربانی نکنیم. استفاده از حشره‌کش‌ در فضای بسته خانه خطرناک است و پیش از استفاده از این مواد باید در و پنجره‌ها را کاملا باز و پس از استفاده مدتی محل را ترک کرد. بهتر است در مصارف خانگی از انواع حشره‌کش اسپری استفاده شود و در هر بار استفاده به اندازه سه تا چهار پاف اسپری کافی است و باید تا 10 دقیقه کسی وارد اتاق نشود. زنان باردار، کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض مسمومیت ناشی از تماس با حشره‌کش‌ شیمیایی قرار دارند. اثر سموم موجود در حشره‌کش‌‌ها بسته به نوعی که مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، می‌‌تواند تا مدت‌‌ها روی در و دیوار خانه باقی بماند و در صورت تماس فیزیکی افراد خانه، وارد گردش خون و بروز اختلالات گوارشی شود

.راهنمای خرید حشره کش

  • حشره کش های راکتی

این حشره کش ها درواقع فقط برای کشتن حشرات بالدار و ریز استفاده می شوند. شکل این حشره کش ها شبیه راکت تنیس است و دارای یک دسته و یک توری هستند. توری این حشره کش ها دارای جریان الکتریکی است و با نزدیک کردن توری آن به حشرات پرنده مثل پشه و مگس ، جرقه حاصل از جریان الکتریکی راکت این حشرات را می سوزاند و پودر می کند.

راهنمای خرید حشره کش

  • حشره کش های برقی

حشره کش های برقی خود به دو دسته تقسیم می شوند. نوع اول برای کار کردن نیاز به قرص های مخصوص دارند. قرص های حشره کش هم از جمله حشره کش هایی هستند که در چند سال اخیر پای خود را به خانه های ما باز کرده اند نحوه کار قرص ها به این صورت است که این قرص‌ها حاوی ماده‌ای هستند که با مختل ‌کردن سیستم اعصاب حشرات باعث مرگ ‌آنها می‌شوند. قرص ها هم مضراتی دارند و کاملا بی خطر نیستند ، قرص‌‌های حشره‌کش، همان‌‌طور که روی اعصاب حشرات اثر می‌‌گذارد، می‌‌تواند به مرور زمان روی اعصاب پاراسمپاتیک انسان هم تاثیر نامطلوب بگذارد. ضمن این‌که پودر یا بخاراتی که از قرص‌های حشره‌کش ساطع می‌شود می‌تواند به ریه افراد بخصوص سالمندان راه یابد و باعث خس‌ خس سینه، تنگی نفس، سرفه‌ شدید یا حمله آسم شود. مواردی که در هنگام استفاده از قرص های حشره کش باید استفاده کنیم مثلا دستگاه حشره‌کش را روی فرش یا نزدیک محل خورد و خوراک و اتاق خواب قرار ندهید، ضمن این که آن را در جهتی نگذارید که نور آن به صورت مستقیم به سمت شما بتابد. در صورتی که دستگاه برقی حشره‌کش روشن است از دست‌زدن به میله‌‌های آن اجتناب کنید و پیش از جا‌به‌جا کردن، آن را خاموش کنید.

راهنمای خرید حشره کش راهنمای خرید حشره کش

وع دیگر حشره کش های برقی ، حشره کش هایی هستند که نیاز به قرص و … ندارند. بلکه با اتصال آن ها به برق نوری را از خود ساطع می کنند که حشرات به آن جذب می شوند و تاریک کردن محیط ، عملا حشره ها راهی جز نزدیک شدن به آن ندارند و پس از نزدیک شدن حشرات به صفحات دارای جریان الکتریکی ، با جرقه ای که به آن ها اصابت می کند از بین می روند. حشره کش های برقی ، خطرات زیست محیطی ندارند و قیمت آن ها نسبت به انواع دیگر بالاست اما یکی از بزرگترین معایب آن ها این است که فقط برای حشرات بالدار قابل استفاده اند و برای سوسک نمیتوان استفاده کرد ولی کاملا جوابگوی مورچه بالدار ، سن ، مورچه ، زنبور ، پروانه ، پشه و مگس میباشد

.راهنمای خرید حشره کش

شرکت های سازنده

شرکت هاي زيادي در زمينه توليد حشره کش ها فعاليت مي کنند.شرکت های اتک ، پیف پاف ، تارومار و … در زمینه تولید حشره کش های شیمیایی فعالیت می کنند. شرکت های صاعقه ، شهباز از مطرح ترین شرکت های تولید کننده حشره کش های برقی هستند.

قیمت

قیمت حشره کش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع حشره کش ، شرکت سازنده ، ابعاد و اندازه و … اشاره کرد. به طور کلی قیمت حشره کش ها در بازار ایران بین 10 هزار تومان تا 900 هزار تومان است.

پیشنهاد می کنیم پیش از خرید حتما بودجه خود را معین کنید. همچنین سعی کنید برای نابودی حشرات بالدار و پرنده ، از حشره کش های برقی استفاده کنید. می توانید برای از بین بردن سایر حشرات موذی مثل سوسک ها و … از سوسک کش ها و حشره کش های شیمیایی استفاده کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و مشاوره بابت خرید دستگاه حشره کش با شماره 03538249214 تماس بگیرید همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما میباشند.

 

منوی اصلی