نکات قابل توجه در مورد استفاده از دستگاه بخور

نکات قابل توجه در مورد استفاده از دستگاه بخور

با رعایت چند نکته ساده به راحتی می توانید طول عمر دستگاه بخور خود را افزایش دهید. در ادامه به شما نکاتی معرفی می کنیم که به راحتی قابل انجامند.

توجه داشته باشید که اگر خانه شما عایق های خوبی داشته باشد و رطوبت از داخل خانه به بیرون نرود، دستگاه بخور بسیار بهتر عمل می کند.

  1. اگر در خانه شما فردی که به گرد و غبار آلرژی داشته باشد و یا دچار بیماری آسم باشد را دارید، به دلیل حساس بودن میزان رطوبت برای این افراد، حتما قبل از استفاده از دستگاه بخور، با یک پزشک مشورت کنید.
  1. زمانی که برای مدتی می خواهید از دستگاه بخور استفاده نکنید، آب آن را خالی کرده و سپس تمیز کنید و داخل آن تا زمان استفاده آب نریزید.
  1. برای اطمینان از عملکرد دستگاه و زیاد نشدن میزان رطوبت هوا می توانید از یک رطوبت سنج استفاده نمایید. برخی از دستگاه های بخور با یک رطوبت سنج داخلی که میزان رطوبت هوا را اندازه میگیرد ساخته شده اند که به صورت خودکار دستگاه بخور را خاموش و روشن می نماید اما این رطوبت سنج ها همیشه دقیق و قابل اعتماد نیستند.
  1. اگر در خانه از سیستم های گرمایشی استفاده می کنید، بهتر است رطوبت را نیز به آن اضافه کنید. در این صورت هم از مشکلات خشکی هوا رهایی می یابید و هم می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هزینه های خود را نیز کاهش دهید. زیرا رطوبت احساس گرما ایجاد می کند و دمای ترموستات را می توانید کمتر کنید بدون این که احساس سرما داشته باشید.

منوی اصلی