چسب زرد حشره کش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

چسب زرد حشره کش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

وجود انواع حشرات و آفات در منزل و در محیط پرورش گیاهان از آزار دهنده ترین اتفاقات در هر خانه ای و یا گلخانه ای می باشد، همچنین یکی از عواملی که باعث نابودی گیاهان گلخانه و مرگ آن ها می شود، حمله حشرات است. روش های بسیار زیادی برای مقابله با این موجودات وجود دارد اما هر کدام عوارض و بدی هایی دارد و ممکن است سلامت خودمان را نیز به خطر بیاندازد.

چسب زرد حشره کش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

راهنمای خرید چسب زرد حشره کش

بنابراین اگر به دنبال راهی برای رهایی از دست حشرات هستید که در عین داشتن کارایی و اثر بخشی بسیار بالا، هیچ گونه زیان و مزاحمتی برای ما و سلامتی فرزندانمان نداشته باشد چسب زرد حشره کش پیشنهاد ما به شماست.

بسیاری از گلخانه داران برای مبارزه با انواع آفات از چسب زرد (جذب کننده حشرات) استفاده می کنند. این ابزار به دلیل رنگی که دارد، حشرات را به سمت خود می کشاند و سطح چسبناک آن، باعث مرگ آفات می شود. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این چسب خارق العاده در ادامه ما را در طوطی کالا همراهی کنید.

 چسب زرد حشره کش چیست؟

چسب حشره گیر همانطور که از نامش پیداست برای از بین بردن آفات و حشرات در صنعت کشاورزی و باغداری استفاده می شوند. به طور کلی چسب های حشره گیر در بازار به رنگ های زرد، آبی، مشکی و سفید موجود است که هرکدام کاربردهای خاصی دارد.

چسب حشره گیر زرد یکی از پرکاربردترین چسب ها است که حدود ۹۰ درصد حشرات به علت رنگ زرد جذب آن می شوند. چسب زرد حشرات یک روش بسیار ساده، کم هزینه، بدون خطر و موثر برای مبارزه با انواع و اقسام حشرات است.

عکس چسب زرد حشرات طرح پروانه برای گلدان های خانگی

 نکات استفاده از چسب زرد جذب کننده حشرات

  • چسب زرد جذب کننده حشرات را در محیط تجمع حشرات قرار دهید تا حداکثر عملکرد خود را داشته باشد، قرار دادن زیر نور لامپ، در روی خاک گلدان، آویزان کردن به درختان آفت زده توصیه می شود.
  • چسب زرد جذب کننده حشرات نباید در محیطی قرار بگیرد که در معرض گرد و خاک و آب باشد زیرا از خاصیت چسبندگی آن کم می شود.
  • برای استفاده در منزل می توانید هر کارت را به قطعات کوچکتر تبدیل نمایید البته توصیه می شود برای تاثیر بیشتر هر کارت را نهایت دو قسمت کنید.
  • این کارت ها قابلیت جذب حشرات بزرگ جثه همانند مگس را ندارد.
  • در صورت سفارش در تعداد بالا و به صورت عمده پیشنهاد می شود ابتدا به تعداد کم تهیه و عملکرد آن را تست نموده و سپس اقدام به خرید تعداد بیشتر نمایید.
  • این چسب ها چون فاقد پارافین هستند در مجاورت نور خشک نمی شوند و در برابر آب نیز کارایی خوبی از خود نشان می دهند. به علت همین ویژگی ها این چسب ها تا سال ها می توانند کار کنند.

چسب زرد حشره کش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

عکس نحوه عملکرد چسب زرد حشره کش

 نحوه استفاده از کارت زرد حشره کش

چسب زرد یک کاغذ چسبناک است. چیزی که باعث جذب حشرات به این کاغذ ساده می شود، رنگ آن است. چسب زرد جذب کننده حشرات با طیف نوری ۵۳۰ تا ۵۸۰ نانومتر آفات را جذب می کند و با سطح چسبناک خود آنها را به دام می اندازد. می توانید این چسب را به قسمت های کوچکتری هم ببرید و روی خاک گلدان قرار دهید.

نحوه استفاده از کارت زرد بسیار ساده است. تنها کافی است روی آن را جدا و در محل مدنظر نصب یا آویزان کنید. اگر هم آفات زیادی در فضا نباشد، با نصب چسب زرد حشرات می توانید سریعا از حضورشان باخبر شوید و آنها را ردیابی کنید.

چسب زرد حشره کش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

استفاده از چسب زرد حشرات در گلخانه ها

 مزایای چسب زرد حشره گیر

ممکن است فکر کنید فرآیندهایی مانند سمپاشی قدرت و اثرگذاری بهتری نسبت به کارت زرد حشرات دارند. همین طور هم است؛ اما مزایای چسب زرد حشره کش آن را در بسیاری از موارد به بهترین گزینه موجود تبدیل می کند.

چیزی که چسب زرد حشرات را به یک روش عالی برای مبارزه با آفات تبدیل می کند، بی ضرر بودن آن است. چسب زرد حشرات هیچ بو و خطری برای سلامتی افراد ندارد.

به طور کلی مزیت چسب حشرات عبارتند از :

  • بهترین روش برای شناسایی آفات
  • روشی بسیار آسان و کم هزینه برای کنترل آفات
  • بهترین روش برای پایش و تعیین نقطه اوج جمعیت آفت
  • وجود خطوط مشبک بر روی کارت زرد جهت تخمین جمعیت آفت
  • کاهش استفاده از سموم کشاورزی شیمیایی و غیر ارگانیک
  • کنترل حشرات بالغ آفت و در نتیجه کاهش میزان تخم ریزی آفت مورد نظر
  • تاثیر نداشتن دما و رطوبت روی کیفیت و کاربرد این کارت ها
  • قابلیت چسبندگی در هر دو سمت کارت
  • مقاومت بالا در برابر اشعه UV

چسب زرد حشره کش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

 کارت زرد برای کنترل چه حشراتی مناسب است؟

طیف وسیعی از آفات جلب کارت زرد می شوند که در این بین آفات مکنده بیشتر از سایر آفات جذب کارت های زرد چسبنده می شوند. به عنوان مثال انواع شته های بالدار، پشه، مگس، تریپس، سفید بالک، مگس میوه مدیترانه ای، مگس سرکه، مگس مینوز، زنجرک، پسیل و سایر حشرات با جثه ریز نسبت به رنگ زرد حساس بوده و جذب این کارت ها می شوند.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار    
مزیت چسب زرد حشره کش نسبت به سمپاشی در چیست؟
چیزی که چسب زرد حشرات را به یک روش عالی برای مبارزه با آفات تبدیل می کند، بی ضرر بودن آن است. چسب زرد حشرات بر خلاف سمپاشی بدون بو هستند و خطری برای سلامتی افراد ندارد.
ویژگی چسب زرد حشرات چیست؟    طول عمر بالا - کاملا بی خطر برای حشرات مفید - مقاوم در برابر گرما رطوبت گرد و خاک - روشی مؤثر و کم هزینه برای خلاص شدن از حشرات مزاحم - قابل استفاده در خانه، پاسیو، گلخانه، مزارع، باغ ها - تولید طول موج انحصاری برای از بین بردن پشه مگس و سایر حشرات

منوی اصلی